Novosti

16.05.2008

Gradski začin
Test Picanto 1.1 SOHC Ex Spicy
Auto motor i sport, 19. travnja 2008.

Nakon korektne prve generacije, redizajnirani novi model Kije Picanto, iako promjene nisu bile opsežne, ostavlja puno bolji dojam i zbog toga je pažnje vrijedan gradski izbor.

Kia ne posustaje, pa i u segmentu malih gradskih vozila konkurenciji rukavicu baca ravno u lice. To s novim Picantom čini odvažno i smisleno, baš kao i kompaktnim cee'dom, a oba modela dio su vala kojim Kia planira natopiti europsko tržište. Uostalom, stari je Picanto najprodavaniji Kijin model u Europi.

Iako je i taj prvi Picanto, predstavljen 2003., bio na svoj način sladak i zanimljiv, Kia ga je nevelikim izmjenama uspjela savršeno dotjerati. Sve one linije koje su na trenutke odavale korejsko porijeklo, sada su nestale, a Picanto je kao dizajnerska cjelina postao europski kompletan. Ptoviše, Kia je usvojila dozu potrebne bahatosti, pa je maleni Picanto opremila bogatom opremom i žmigavcima u retrovizorima. Takve detalje inače susrećemo u višim klasama automobila, a ako su na Picantu još i maglenke, te neka od pet novih boja i alu-naplatci - naziv šminkera neće izostati. Zbog držanja koraka s uvijek nemirnom konkurencijom, ali i povezivanja Picanta s ostatkom ponude, Kia je značajno dotjerala i interijer. S nekoliko novih rješenja, novim volanom i kromiranim okvirom središnjeg grebena, Picanto je iznutra postao idejno sličan cee'du, što također čini pozitivan odmak u odnosu na stari model.

Dobrodošla novost je i podešavanje vozačeva sjedala po visini, opcija grijanja, ali i detalji kojima se Kia prvi put pohvalila na cee'du - priključak za iPod i podrška za MP3. To se danas u malom gradskom automobilu jednostavno očekuje i, s obzirom na karizmu šminkera s istoka, doista bi bilo neopravedno da takvih detalja nema. No, Picanto ne razočarava ni ponudom prostora, ali ni ergonomijom kokpita. Prostor na prednjim sjedalima neupitno je iskoristiv, a i straga je zbog minimalnog prtljažnika (a dijelom i zbog kratke klupe), komforno. Dovoljno je reći da je Picanto dug mrvicu više od 3.5 metara, ali da u njemu ima mjesta za četvero odraslih ptnika. No, prtljažnik, nažalost, zbog toga zaprema samo 125 litara, a stvar donekle spašava djeljiva preklopiva stražnja klupa.

Novi Picanto je od starog duži za četiri centimetra, no tako je prevenstveno zbog novih odbojnika i ukrasnih detalja jer je međuosovinski razmak ostao nepromijenjen. U vožnji nije prisutan osjećaj karakterističan za istočna vozila, čega se kupci često voje. Naprotiv, Picantov ovjes je pogođene tvrdoće. Iznenađujuće je udoban na neravninama, čak i onima najgorima - poprečnima, istodobno je i zadovoljavajuće agilan. Naravno, najmanja Kia nije sportašica, no ne zazire od dinamičnije vožnje koju, naposlijetku, prate i končnice. Ugodno smješteni iza dobro pozicioniranog i deblje profiliranog volana, Picanto svakako možete uvrstiti u skupinu najpoželjnijih malih gradskih modela.

Testirani primjerak bio je opremljen jačim od dva benzinca u ponudi (dizelaš je u dolasku), 1.1-litrenim motorom s četiri cilindra od 65 KS. Deklarirana najviša brzina od 154 km/h i ubrzanje do stotke od 15.1 sekundu na papiru se ne čine zanimljivima, no u prometu Picanto ostavlja puno bolji dojam. Dovoljno je startan za grad, a na autocesti putna brzina lako može iznositi zadovoljavajućih 145 km/h. Profitira na nisko smještenom okretnom momentu i dobrom odzivu na gas. Potrošnja goriva je u okvirima očekivanja. Picanto 1.1 u prosjeku nam je trošio 6,7 litara, dok je potrošnja u gradu lagano prelazila na 7, a na otvorenoj cesti padala na 5,2 litre. Prihvatljivo je štedljiv, a zbog malenog motora model poput testiranog uklapa se i u eko-sporazum CAFE jer izbacuje samo 119 g CO2 po kilometru.

Testirani model bio je opremljen najbogatijim paketom opreme EX Spicy, i to je jedini paket koji dolazi uz najjači motor. Preostali modeli su opremljeni slabijim 1,0-litrenim benzincem koji se može kombinirati s čak pet paketa opreme , a cijena mu počinje sa 56.990 kuna. S druge strane, maksimalno opremljeni testirani model stoji 84.990 kuna što je, s obzirom na količinu opreme, vrlo korektna cijena, baš kao što je i Picanto korektan mali auto.

Obavještenje

Tehnologija Cookie-a omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više